9. 10. 2007, Opatrný
Reinkarnace
Navigace: Katalog dotazů > Bible, jak číst, koupě, > Námitky k autentičnosti Bible
Jak však odpovíte na to,že Ježíš v tomto nepokáral ,ani nepoučil apoštoly,když se ho ptali v případě slepého od narození ::"Provinil se on,nebo jeho rodiče?"(Jan 9:1-3)Co jim Ježíš odpověděl vím,ale je nanejvýš pozoruhodné,že mu tato jejich otázka pramenící z té"špatné víry"nebyla proti mysli ! O čem to svědčí?
Dále ,na mnoha místech mluví Ježíš k apoštolům i oni pak k lidem,jako by se měli dožít konce věcí.Jak?Tělesně to nelze.Nesmrtelná je totiž pouze naše duše,která se může vracet a tudíž tato se takto může toho konce věcí dočkat a tak se dovědět Pravdu veškerou,jak bylo slíbeno.Přesto,že byla reinkarnace z Bible vyňata,(a tak se stala Bible dosti nesrozumitelnou)toto o ní svědčí,že tam byla.Slova Ježíše apoštolům a posléze i ta jejich k lidem,byla určena jejich duším!
Nepřipadá Vám to logické?
PS
Nepřeji si úpravu mého textu.
Reinkarnace z Bible vyňata nebyla.
Děkuji za zajímavou otázku. Reinkarnace ale nebyla v té době v té geografické oblasti aktuální - Starý zákon ji nezná. Proto je potřeba tomuto místu rozumět spíše ve smyslu: "Sotva mohl zhřešit on, takže je to tedy důsledek hříchu rodičů? To opravdu Bůh trestá za rodiče děti?" Možná je to ale prostě výraz soucitu: "Ježíši, vysvětli nám to, proč ten člověk trpí, když se ničeho ani nemohl dopustit? Je to trest za hříchy rodičů?"
V první generaci křesťanů bylo opravdu očekávání, že se dožijí Kristova druhého příchodu. To se projevilo i při sepisování evangelií. Pavel pak musel například v 1 listu Soluňanům (Tessalonickým) řešit otázku, jak to, že někteří již umřeli. Nikde nenaráží na reinkarnaci, ale říká, že kdo žije, nebude mít při Kristově druhém příchodu žádnou výhodu před tím, kdo již zemřel. Ostatně v 21. kapitole evangelia podle Jana Ježíš říká, že není Petrovou věcí, zda se učedník dožije jeho druhého příchodu - není naší věcí, zda se toho dožijeme.
Tomu, že by byla reinkarnace z Bible vyňata nemohu věřit. Je známou skutečností, že Nový zákon je vůbec nejlépe dochovaný starověký text. Byl napsán v letech 50-120, nejstarší fragment je z r. 125 (z Janova evangelia), celý je dochovaný ze 4. století (Sinajský kodex). Zmínka o reinkarnaci není v žádném rukopisu, ani s ní nepolemizují první křesťanští autoři. Opravdu nevím, o co by se mohlo opřít tvrzení, že tam někdy byla.
Kategorie otázky: Námitky k autentičnosti Bible