Co mám dělat, když mi chodí na mobil SMS, které jsem si neobjednal(a)?
Někdy se stává, že uživatel, který si pořídí nové telefonní číslo, "zdědí" po předchodím zákazníkovi i objednanou službu z našeho webu "zasílání biblického citátu" jako sms-email.
Další případ, kdy taková situace může nastat, je tehdy, když si někdo zřídí mobilní e-mailovou adresu a objedná si na ni odběr našich služeb. Po čase si ji zruší, ale zapomene deaktivovat odběr zpráv na tuto adresu. Zprávy jsou automaticky zasílány dále, i když nejsou doručeny. Pak si adresu stejného znění zaregistrujete vy, tím opět vznikne platná e-mailová adresa a zprávy vám jsou doručovány, i když jste si je neobjednali. Tento případ nastává u operátorů T-Mobile a Vodafone.
Co s tím?
Abychom vám mohli zrušit odběr našich zpráv, potřebujeme znát vaši mobilní e-mailovou adresu. U operátora O2 je situace jednodušší: tvar mobilní adresy se obvykle dá zjistit z telefonního čísla. U ostatních operátorů lze zjistit mobilní adresu přes webové rozhraní, případně zavoláním na linku telefonické podpory operátora.
Vyskytly i případy, kdy si někdo nechá přeposílat naše zprávy z běžné e-mailové adresy, ale pak zapomene, ze které adresy se mu to přeposílá. Taková situace je obvykle bohužel neřešitelná. Pak není v našich možnostech službu deaktivovat, když nevíme, pro jakou adresu tak máme učinit. Řešením pak je úplně zablokovat příjem zpráv z internetu na mobil (to by měl umět zajistit váš mobilní operátor) nebo telefonní číslo zrušit.