6. 8. 2024, mf
Kdo je vyvolený?
Navigace: Katalog dotazů > Víra a život (život z víry) > Pochybnosti a krize víry
Před nedávnem jsem po předchozích přešlapech v ezoterice a východních mystikách postupně uvěřil v našeho Pána Ježíše Krista.
Čtu Bibli, i když SZ mi přijde dost složitý. Čtu také různé naučné texty od církevních autorů a rád se dívám na TV Noe. Občas narazím na nějaké nesrovnalosti, věci, kterým nerozumím. Důležité však pro mě je učení, umučení a smrt Pána Ježíše, jeho vzkříšení a vykoupení z hříchů světa.
Přesto mě rozhodila jedna myšlenka z evangelia o zaměření vykoupení na "vyvolené", apoštoly a židy. Sv. Pavel rozšířil křesťanství za hranice židovského náboženství, přesto se mluví se o vyvolených... Mám nějaký takový neklid, nevím, jestli můžu být taky "vyvolený" a ne pohan...
Pán nikoho nevyjímá ze své péče a starostlivosti o spásu
Milý ...
když čteme Bibli, jedním z nejdůležitějších klíčů k pochopení je dívat se na její texty "z Ježíšova prázdného hrobu". Prázdný hrob není důkazem, ale je svědectvím o tom, že se stalo něco mimořádného, něco co si asi nikdo do té chvíle neuměl představit. Prázdný hrob Krista se tak stává klíčovou událostí v dějinách lidstva a každého člověka.
Píšete o rozpacích z určitého zaměření vykoupení na "vyvolené", apoštoly a židy. Ježíš se ale dívá na svět očima Božíma, a vidí svět skutečně opačně než my. Ježíš se totiž dívá do srdce člověka. A tak mi dovolte spolu s Vámi trochu nahlédnout do Ježíšovy logiky “vyvolených”.
Pán nikoho nevyjímá ze své péče a starostlivosti o spásu. Ani hříšníky, ani samařský národ. Nic ho neodradí od nabídky milosti všem lidem. On chce, aby všichni lidé byli spaseni a přišli k poznání pravdy (1 Tim 2,4). Spasitelská vůle Krista je tak velká, že chce dojít ke každému člověku.
Nabízím několik textů k Vaší otázce:
Samaritánka (J 4,5-48)
V tomto příběhu můžeme být svědky mimořádné Boží vstřícnosti nasměrované ke každému člověku, dokonce i k těm “posledním, vyloučeným”. V té době totiž platilo, že se Židé se Samařany prostě nestýkali, považovali je za méněcenné. Láska a svoboda, kterou Kristus přináší samařské ženě, přináší i dnes každému člověku, který srdcem přijme Jeho nabídku vody života.
Podobenství o posledním soudu (Mt 25,34-36)
“Pojďte, vy požehnaní mého Otce, přijměte za dědictví Království, které je pro vás připraveno od stvoření světa. 35 Neboť jsem hladověl a dali jste mi najíst, měl jsem žízeň a dali jste mi napít, byl jsem cizincem a přijali jste mě, 36 byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocný a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení a přišli jste za mnou.‘
Blahoslavenství (Mt 5,3-12)
Šťastní tedy jsou ti, kdo jsou chudí v duchu, mírní, pokorní, tiší, milosrdní... čistého srdce...
Ježíš na kříži prosí za odpuštění pro své katy, ale také odpouští a slibuje ráj kajícímu zločinci (Lk 23, 32-43).
“....A řekl: "Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království." Ježíš mu odpověděl: "Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji."
Jaké poselství tento poslední text přináší? Je to poselství o spáse, která se uskutečnila v Ježíši Kristu. O spáse, která je připravena pro každého, i kdyby o ni poprosil v poslední chvíli svého života.
Zdravím Vás a přeji nám všem naději, která pochází z Kristova prázdného hrobu.
Kategorie otázky: Pochybnosti a krize víry, Eschatologie